De DB&S waarden

Vertrouwen

Oprichters werken mee in het bedrijf

Jan De Brabander en Kurt Supeene richtten in 1995 DB&S Machines op. Door een aangeboren hersenletsel is Kurt Supeene ondertussen blind geworden. Kurt werkt nog steeds 2 dagen per week bij DB&S Machines tot ieders tevredenheid, en die van zijn ondertussen 3° blindengeleidehond Uno. Kurt werd als mede zaakvoerder opgevolgd door de echtgenote van Jan De Brabander, nl. Lucie Vanden Broucke. Samen zorgen ze er dagdagelijks voor dat alles op wieltjes loopt, of tenminste zoveel mogelijk. 

Vertrouwen

Sterke focus op kwaliteit

“Kwaliteit komt altijd bovendrijven” is het motto van Jan De Brabander. Dat uit zich binnen DB&S Machines in heel wat meer dingen dan alleen maar de kwaliteitsmachines die verkocht worden of onze technische service die geboden wordt. Dat gaat onder meer over het wagenpark, toeleveranciers, gereedschap voor de service engineers, ja zelfs over de eisen die gesteld worden aan mogelijks nieuwe medewerkers, tot zelfs de catering op bedrijfsevenementen van DB&S Machines, zoals onze jaarlijks DB&Ssentiedag.

Vertrouwen

Familiaal karakter

Lucie en Jan zijn familiemensen. De familiale band met hun twee dochters en hun partners staat bij hen voorop, maar op de tweede plaats komt zeker de menselijke contacten in hun dagdagelijkse bezigheden. Jovialiteit met medewerkers en een simpele persoonlijke “goedemorgen” is belangrijk. Iedere bezoeker in de toonzaal, prospect of klant, krijgt een kopje koffie aangeboden. Een klant of potentiële klant zal een persoonlijke handdruk krijgen, “welkom” bij DB&S Machines.

Vertrouwen

Uiterst loyaal aan zijn leveranciers

Het is geen toeval dat DB&S Machines reeds +25 jaar samenwerkt met OTT uit Oostenrijk. Het zijn topkwaliteitsmachines en OTT is een bedrijf die qua organisatie top is. Maar bovenal is het ook een familiebedrijf, die dezelfde menselijke waarden vooropstelt net zoals DB&S Machines. Om te dansen moet je echter met twee zijn. Andere leveranciers werden soms overgenomen, wisselden van management of hadden andere doelstellingen die verderaf lagen van wat DB&S Machines beoogt. Samenwerken als echte partners, in wederzijds respect, met dezelfde waarden, daar zet DB&S Machines op in.

Adviseren

Professioneel en competent advies

Bij DB&S Machines gaan we altijd uit van de technisch beste oplossing, dat is steeds het vertrekpunt. Afhangende of de aangeboden oplossing past in het budget van de klant, zal dit uiteraard aangepast worden. Een project uitwerken is een proces die gaandeweg moet groeien en die gaandeweg mogelijks tot nieuwe inzichten kan leiden. Meermaals hebben wij klanten geadviseerd om een wijziging in productieflow te doen in plaats van een nieuwe machine te kopen om die klanten hun “bottleneck” op te lossen.

Ontzorgen

Totale ontzorging bij investeringsprojecten

Een machine aankopen is een investering, daar zijn wij bij DB&S Machines ons goed van bewust. Onmiddellijk na de verkoop gaan wij het gesprek aan met de klant over het onderhoud van de machine. Ook daar is het van belang om met de klant een partnership aan te gaan. Wat verwacht de klant en hoe kan DB&S aan die verwachtingen voldoen of welke inzichten kunnen wij de klant bieden om zijn machine/investering/project optimaal te laten renderen.

Vertrouwen op lange termijn

Jarenlange ervaring in de sector

Het lange termijn denken zit bij DB&S Machines echt wel ingebakken. Ook wat onze technische know-how betreft. Daarbij komen we dan automatisch uit bij de kennis van onze medewerkers. We hebben mensen die bij de “meubelen” beginnen te horen bij wijze van spreken. +26 jaar / +23 jaar / +19 jaar… bij DB&S Machines. We zijn dankbaar voor deze erkentelijkheid, maar ook dankbaar voor de “jong gasten” die bij ons het avontuur aangaan na een strenge screening en selectie procedure.

In de buurt

Over het volledige land verspreid

Onze Service engineers en Service techniekers worden ook geografisch gerecruteerd. Organisatorisch was dit in het begin een uitdaging, maar is ons ondertussen eigen gemaakt. Op de weg zijn kost veel tijd en dus ook veel geld. Deze verloren tijd tot een minimum beperken is het opzet, want dit creëert een win-win-win situatie. Minder kosten voor de klant-beter time management voor DB&S Machines -gelukkiger werknemer. (betere work-life balans)

Service op maat

Verschillende servicecontracten

Elke dag opnieuw proberen we bij DB&S Machines de “customer experience” te verbeteren. Concreet betekent dit dat we continue nadenken hoe we dat kunnen doen, maar waarbij de flexibiliteit van onze dienstverlening kan behouden blijven. Bovenstaande agreements of contracten zijn opnieuw een partnership dat DB&S Machines aangaat met de klant. Ja, zelfs service op maat via een SLA. (Service Level Agreement) Check verder onze site onder dienst na verkoop, indien u meer te weten wil komen over dit stukje van onze dienstverlening.